אלו צעצועים לילדים מחזקים יכולות חברתיות

היכולת החברתית מתפתחת עם שנים

לאורך שנות חייו הראשונות כל ילד מפתח יכולות חשובות משנה לשנה, כשחלק מיכולות אלה קשורות לדברים שהוא יכול לעשות לבד וחלק אחר קשור לאנשים שסובבים אותו. כך הוא גם הופך להיות עצמאי יותר בפעולות שונות וגם קושר קשרים חברתיים ברמות שונות עם ילדים בני גילו. העולם המרתק והמגוון כל כך של צעצועים לילדים נוגע גם בכך, ומאפשר מציאת מתנות נהדרות שמתאימות להתפתחות היכולת החברתית.

 

בשני העשורים האחרונים אנו עדים להתפתחות מספר רב של צעצועים ומשחקים עבור ילדים שנמצאים בגיל שבו היכולות החברתיות רק הולכות ומשתפרות משנה לשנה. מאחר ולא רק לימודים הם דבר חשוב להתפתחות כל ילד בכל מקום בעולם, הרי שגם צעצועים איכותיים יכולים לשרת את רצונם של ההורים בכך שבנם או בתם ייהנו מיצירת קשר עם ילדים אחרים בגילם, ואת רצונם של הילדים בחברים שמשחקים איתם במקום לשחק לבד.

 

התחום הגדול של משחקי חברה

חיפוש מהיר אחר משחקים חברתיים, אם נקרא להם כך, בד"כ עבור ילדים בגילאי חמש ומעלה, יראה כיצד מדובר על עולם שלם של אפשרויות מרשימות למדי. החל מהמשחקים שאנו מכירים מהעבר הרחוק כגון מונופול למשל, דרך ערכות שמציגות צורך בהפעלה משותפת של תחנות חלל, דלק או כיבוי אש, הילדים יכולים לשתף פעולה במשחקים נפלאים ולראות עד כמה המשחק המשותף מהנה ומלמד אותם את המשמעות של קבוצה.

 

היום גם מוצעים צעצועים לילדים שמחפשים משהו מורכב יותר כשהם מבלים את שעות הפנאי שלהם עם ילדים אחרים. כך, הן בנים והן בנות יכולים ליהנות ממשחקי הרפתקאות בנושאים שונים וממשחקי תפקידים שגם יוציאו מהם המון יצירתיות חשובה. גם משחק כמו קופה רושמת יראה כיצד ילדים שעד לפני מספר דקות היו זרים זה לזה, הופכים לקונים ולמוכרים בחנות דמיונית שמוכרת מוצרים מכל סוג שהוא.

 

בין משחקים פשוטים למורכבים ומרתקים

כשם שכל ילד נולד עם אופי שלו, כך יש משחקים ויש צעצועים שמותאמים לא רק לגיל הילד אלא גם לאופיו. אם יש ילד בגיל שבע למשל, שמאוד אוהב משחקים פשוטים שניתן לשחק בהם לבד, הרי שניתן למצוא עבורו שלל אפשרויות החל מרכב צעצוע ועד משחק הרכבה בסיסי. אך אם יש ילדים שכל פעולה שלהם מציגה עד כמה הם אוהבים משימות מאתגרות יותר, הרי שגם עבורם מוצעים שפע של משחקים וצעצועים.

 

משחקי חשיבה שונים הקשורים לעולם הדמיון, מוסיקה ומדע מוצגים היום בחנויות רבות כדי שניתן יהיה לספק את העושר הרגשי ואת הדמיון חסר הגבולות של ילדים רבים בארץ. מדובר על צעצועים לילדים שגם רוצים במשך הזמן לראות להיכן המשחק יכול להתפתח. כלומר, הם מעוניינים במשחקי אסטרטגיה למשל, שיש בהם צורך של תכנון קדימה, ואולי גם הרחבות שונות שמגדילות את המשימות ומצריכות מחשבה ותכנון מעמיקים יותר.

 

 

איך להתכונן לתקופת הטעימות?

תהליך הטעימות של תינוקות הוא תהליך אשר מתחיל בסביבות גיל ארבעה חודשים, הוא מתבסס עד גיל חצי שנה ובגיל חצי שנה, לא מעט תינוקות כבר

7 רעיונות לעיצוב חדר שינה

חדר השינה שלך הוא מקום שבו אתה צריך להרגיש בנוח ובנוח. זה מקום להירגע ולהירגע אחרי יום ארוך. הנה שבעה רעיונות להפיכת חדר השינה שלך

קידום אתרים במרכז

קידום אורגני הוא הדרך הטובה ביותר ללכת לאתר. קידום אורגני הוא תהליך יצירה והפצה של תוכן שנמצא באופן טבעי על ידי המשתמשים בתוצאות של מנועי

לפרסום כתבה באתר